beauty hurts, baby...

shrnutí: pár rad a tipů ze života snowchild

21. května 2016 v 22:51
* pozn.: Pokud čtete tento článek, neměla jsem čas na psaní, a toto je přednastavený text z minulého týdne. Zřejmě nestíhám školu, protože začíná zkouškové, a nejspíš sotva stíhám zapisovat jídlo... Ale podstatné je, že i když teď moc nepíšu, a ani vás moc nekomentuju, neznamená to, že jsem vás přestala číst. Stále vás čtu a držím vám všem palce s vašimi cíly! Věřím, že to zvládneme. :-*



Od prohýřeného víkendu na AnimeFestu jsem se opět začala kontrolovat, a každý den jsem si nastavila na podobný režim. Zatím se to osvědčilo, váha nestoupá, pořád se motá kolem 50 kg. Ještě není v permanentním úbytku, ale není všem dnům konec, uvidím, co bude dál.
Nyní vyčerpávající přehled o jídelníčku za poslední dva týdny. Doufám, že z daných poznatků vyčtete nějaké dobré tipy, a že vás uklidní, že není třeba bát se každého sousta. (Já se bála, a teď se z toho pomalu dostávám. Snad to vydržím.)

SNÍDANĚ: ovesná kaše vařená v mléce s ovocem // bílý jogurt s ovocem // cereálie s mlékem
- je to zdravé, vydatné, a ráno vcelku bez výčitek. vřele doporučuji.

OBĚD: variabilní => ideálně nic, případně varianty
- když chci vynechat jídlo, zašiju se do školní knihovny. je tam klid na studium a zákaz jezení. no a pravidla se přece musí dodržovat, no ne? jinak mám obědové varianty 'na doma' a 'do školy', které využívám, pokud jsem delší dobu (cca 5-6 hodin) ve společnosti, která by mohla pojmout podezření
- školní varianta: jablko + activia nápoj (ne nutně)
- domácí varianta: zeleninový salát + suchárky + pomazánka (ne nutně) / ovocný salát s bílým jogurtem

VEČEŘE: zeleninový salát + suchárky/kukuřičné plátky + tvarohová pomazánka + občas nějaká ta příloha jako kousek tvrdého sýra, vajíčko, uzené tofu...
- oh yes, konečně jsem si prosadila lehké večeře! pro eF uvařím teplou večeři, a já si spokojeně schroupám svoje suchary. a všichni jsme šťastní.
- little treat: jednou, dvakrát za týden si dáme s eF společné jídlo, takže si dopřeju mini-porci zapečených těstovin se zeleninou, nebo pečených brambor, plněných rajčat se sýrem a tofu, polévky... jinak se teplému jídlu vyhýbám a můj největší odvaz je, když si čerstvou zeleninu zabalím do na pánvi ohřáté torttily. :)

SVAČINA: kus ovoce (jablko/banán/jahody/borůvky/maliny...) / ovocný salát s trochou bílého jogurtu
- posedlost ovocem? ano. ale to ničemu nevadí. perfektně zahání hlad. a variant je milion. a blíží se léto, což znamená melounové hody. :)
- a teď velmi podstatná věc: téměř každý den si dopřeju něco sladkého. proč? je to nejlepší způsob, jak kontrolovat chutě, a předejít ZP. a navíc v okamžiku, kdy kobliha s marmeládou není 'zakázané ovoce', už po ní tolik netoužíte, a v pekárně o ní nezavadíte ani pohledem. a další zjištění, malý kousek (bílého) pečiva jednou za čas nezpůsobí takovou katastrofu, jakou jsem myslela. chleba je sice pořád zakázaná potravina, ale už tolik nešílím, když mi eF vnucuje pulkrajíc.

MIMO: voda v rozmezí 1,5 - 2,5 litru, k tomu přes den čaj nebo (sojové) mléko
- množství tekutin se mi poslední dobou dodržuje velmi špatně. když se učím, piju velmi málo, a ve škole taky občas zapomínám. ale pití je třeba dobře hlídat, jinak hrozí, že se ozvou ledviny, a to není dobré. a s blížícím se létem by se měl příjem vody ještě zvednout. nechceme přece omdlít někde na ulici.

POHYB: jakýkoliv, ale hlavně denně a neustále! můj klasický denní režim zahrnuje chůzi / dlouhé procházky (ze školy, na bazén, do obchodu...), několikery schody x-krát denně, a především 2x - 3x týdně plavání. že to není nic moc? ale víte co? jenom s tímhle mám každý den v týdnu o dost větší výdej než příjem (aktuálně 450 kcal/den). kouzelné, že?
- vyloženě pravidelný sport je fajn v tom, že vidíte svůj progres. je dobré určit si limity. já plavu vždy jednu hodinu (resp. 40 minut, 20 minut mám na sprchu a převlečení), takže se snažím z daného času vytěžit maximum. v nejlepším případě si dám 30 bazénů (1,5 km), ale vždycky uplavu minimálně 15 bazénů (0,7 km).
- jen malá rada: je fajn určit si takové aktivity, které si snadno začleníte do běžného dne. všelijaké výzvy a hopsání podle instruktorek na youtube může být dobré, ale přiznejme si to, velmi často výzva skončí po několika dnech. důvodem je buďto nedostatek času (přibývají cviky, sestava trvá pokaždé o něco déle, najednou vymezený čas nestačí...), popřípadě nemožnost cvičit (před rodinou, přítelem, ect...)

NA CO PAMATOVAT: jednou za čas, ať už k nějaké příležitosti nebo čistě pro radost, ničemu neuškodí (a často to i prospěje), když půjdete, a dáte si normální jídlo, které ostatní smrtelníci konzumují hned 3x denně. normální oběd s rodinou. luxusní večeře s přáteli. anglická snídaně s přítelem. nemusíte sníst všechno, co budete mít na talíři, ale ani si nemusíte vyčítat, když si dáte dezert. fakt je, že téhle situaci jednou za čas budete čelit, a je dobré to přijmout s klidem. (například mé společenské aktivity ve škole: skupina z našeho semináře se po výuce často vydává na společné večeře, a je nemyslitelné, abych si jako jediná nic neobjednala. a možná jím nejpomaleji, a nedojím všechno, ale nevzbudím podezření, a nezhřeším přitom tak moc, abych si to později vyčítala. však to znáte, "vlk se nažral, a koza zůstala celá".)

No, to by bylo. Velmi vyčerpávající.


P.S.: v době zkouškového (nebo jakékoliv vypjaté situaci, nebo prostě v den blbec) vám dost možná ujedou nervy. to se může koneckonců stát kdykoliv. důležitý je neztrácet hlavu. malé uklouznutí není ZP a jeden ZP neznamená 5 kilo navrch. pamatujte na náš cíl. snažte se zůstat klidné a pozitivní.

držím vám palce, koťátka!


snowchild
 


Komentáře

1 K. | Web | 21. května 2016 v 23:02 | Reagovat

hezkej blog:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama